torsdag 19 januari 2012

Första dagen i Göteborg

Idag har jag gjort min första skoldag, och allt gick bra!
Kom hit till Göteborg igår vid lunch och tog mig då till Martin i Johanneberg.
Provåkte sedan till skolan så jag skulle veta färdvägen idag och trots mitt dåliga lokalsinne hittade jag helt rätt.

Tyvärr så åkte jag på en riktig förkylning igår kväll som kom från ingenstans. Så första natten på en obekväm luftmadrass och utan nässpray som lindrade förkylningen var ingen hit. Somnade kanske 2 omgångar om typ 5 min sen somnade jag inte till på riktigt förens typ 05.30. Ingen hit vill jag lova med 1,5 timmas sömn.

Men första skoldagen gick ändå väldigt bra. Hittade ganska snart 3 tjejer som jag kom jätte bra överrens med, och hela klassen samt lärarna verkade bra. Gillar att det är en mindre skola så det känns lite mer personligt.
Så dagen bestod mest av lära känna varandra övningar, rundvisning och annan information som är viktig. Det blev en lång dag och nu är jag heelt slut med tanke på alla nya intryck samt lite sömn.

Imorgon är det ytterligare en informationsdag och sedan ska jag ta tåget hem till allt det välkända igen! Skönt med en mjukstart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar